torsdag 24 april 2008

utmaning antagen!

Bloggen Sara vill fara utmanar oss att visa en bild från svunnen tid och bjuda bloggläsarna på en liten nostalgitripp, på sin sida länkar hon vidare till alla som lägger upp bilder. Ikväll har vi varit hemma hos min mamma så jag passade på att kika lite bland bilderna.
Min pappa fotade massor när vi var små, svartvitt, färg och dia och det är enorma mängder att gå igenom om man söker en speciell bild så jag valde den här lite på måfå i ett album och fotade rakt av.
På bilden är jag 1½ och det är sommaren -76 för att vara exakt och semester. Vi bodde i tält hela somrarna när jag var liten och här är tältet uppslaget på farmor och farfars bakgård. Härliga tider!
Via Sara vill fara kan ni titta på andras nostalgibilder och jag hoppas ju fler av er hakar på!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men hade inte vi ett sån´t där tält?
Det kanske alla hade på vår tid?
Det ser i alla fall ut precis som jag minns det...
Roligt att du hakat på, tack för ditt bidrag!

Anonym sa...

Så fint? Är det en typisk "du-pose"? Det brukar nämligen va så att man har kvar dessa!

Fru Mju sa...

Soffy: åh, jag önskar det var så men det där självförtroendet har naggats under åren men jag försöker lära mig :-)

Petra sa...

Vad kul! Vi hade exakt likadant tält! Det är 70-tal för mig :)