söndag 27 april 2008

EFIT 27 april

Välkommen till dagens Ett Foto I Timmen. Lämna gärna kommentar så jag ser du varit här. Andras bidrag kan du hitta via denna länk.


8.30: Lillen och jag ligger på vardagsrumsgolvet och tittar på DVD.




9.30: Kaffe!!!




10.30: Treåringen hjälper mig pressa citroner till mjöd




11.30: Vi är ute i solen och jag petar ner penséerna jag köpte igår





12.30: Fixar bilder




13.30: Spaghettikok




14.30: Bamseplåster är bra att ha när barnen klämmer fingrar i dörren! ajaj




15.30: Hårfärgningsdags för vårsjabbig mamma!


16.30: Sitter med papprena om sommarens dagisbehov som ska lämnas in senast onsdag och vi har ännu ingen aning om när maken har semester.. Två månader ska treåringen få vara ledig, så pass långt har vi bestämt oss, frågan är nu bara om det är bättre med juni-juli eller juli-aug?

17.30: Lillen vaknar efter en skön sovstund ute i det gråa vårvädret. All denna förbannade sand som dras in!


18.30: Tvättmaskinen har centrifugerat klart. På önskelistan: frontmatad!

19.30: feeling grått grått grått

20.30: God natt för denna efit!

17 kommentarer:

Anonym sa...

Heeeej! Tack för din gulliga kommentar. Jätte fina EFIT bilder du bjuder på. Här är Bamse plåster oxå av godo. Även för mammor. Hihi.

Anonym sa...

Här är det Spindelmannen plåster som gäller för tillfället *s* Kul med nytt i håret!

Anonym sa...

Hej :)

kikar in din efit dag :)

AJ det är inge vidare skönt att klämma fingrar i dörrar inte, bra att lite bamse plåster kan hjälpa ivarjefall...

Ha det så fint.
kram Gurkiss

Anonym sa...

Bamsepåster ett måste ja... T o m i ambulansen... Såg vi resultatet av hårbehandlingen? Fin go natt lampa oxå... Ha en skön helg!

yllet sa...

Halloj! Juli/Augusti ska nog busan vara ledig från sitt dagis iaf, om T får vara ledig som vi tänkt oss. Sanden är ett litet helsike! Och just ja, ni ligger ju en timme före oss!

Anonym sa...

Hej där =)

Sicket gråväder du haft, vi hade turen att få se lite sol...

Mjöd, det var avancerat det. Eller?

Kram

Anonym sa...

Åhhh, Bamseplåster! Ett måste ju :)
Hoppas det tog så lite så detta, klämma sig i dörrar är ju inget kul alls.

Anonym sa...

jag är trogen kikare här. det vet du :)
faen, här skulle semesterlistorna till dagis varit inlämnade för över en vecka sen... jag tror jag vet var jag har dom i alla fall... kanske dags att leta lite. tack för påminnelsen. :)

Anonym sa...

Hej hopp! Kollar in din EFIT-dag! Himla fin kaffeburk du har! =)

Maria sa...

Hej Mju!
Jag glömde bort efit igår.
Men roligt att se din/er dag!
Så snygg kaffeburk!! Var har du hittat den?? Alltså är kaffet i den burken när du köper det?

Anonym sa...

Har kikat på din dag! Många fina foton =)

Samma trista väder som vi hade, men idag skiner solen igen!

ha det gott!

Anonym sa...

Hej! Kikar på din dag!
Fina kort!

Var vi snabba med tv-bänken??? Hmm...1 timme fram till middagen...är det snabbt?? =)

Kram

Fru Mju sa...

tack för alla kommentarer! :-)

Trulsan: mjöd är busenkelt, säg till bara om du vill ha recept så fixar jag det! :-)

sandra h: de har nog lite överseende i ert fall kan jag tro, hoppas det ordnat sig!

Maria och evendim: kaffeburken har det varit kaffe i jo, jag har ett par av de där burkarna och kaffet är underbart starkt italienskt som en liten inredningsaffär här tar in. ska gå och ta mig en kopp nu så länge det är lugnt i huset! :-)

Anonym sa...

Kikar in, kul att förnya sig lite.

Kram

Anonym sa...

Hejsan! Kikar in din EFIT dag så här en dag senare, hann inte kolla hos så många igår då jag hade massor att göra och sedan somnade jag vid halv nio *ler*

Ha en trevlig dag. Kram

Anonym sa...

Hej...

kikar in de sista bilderna ifrån din dag också :)

kram

Anonym sa...

Kikar in på resten av bilderna :)