onsdag 16 april 2008

birdmad girl

Ok
fru mju goes birdmad
.
lillen har gått och dragit på sig vårens noro-virus. precis som om det inte räckte med all världens virus vi dragits med det senaste halvåret? och magsjuka då dessutom! det senaste året har jag haft magsjuka fler gånger än under hela mitt tidigare liv! nä, snälla, det kan väl snart få räcka?
för även om lillen redan verkar vara på bättringsvägen *peppar peppar* så är det väl storebrors och min tur sen?
.
man kan gå nötter över mindre
.
så för min del blir det inget mammakaffande i morgon
och inget kaffesvammel med flickorna i övermorgon
.
men på kurs har jag varit idag,
jajjamen,
nåt nytt datasystem som ska införas på jobbet.
"en kurs" sa chefen och skickade iväg mig
vad det var?
mja, säg som så att det beräknas ta ett år innan systemet är uppe med föreläsningar var och varannan månad.
.
och vad med fåglarna undrar ni då?
.
våren kom idag och fåglarna med den och jag har haft relativ närkontakt med såväl fiskmåsar som tranor och en flock svanar (eller var det en skock vilsna vita flamingos?) -tyvärr var kameran inte med och ni får nöja er med några Unicef-glasfåglar som jag fick i julklapp av svägerskan för xx antal år sedan och en bild av kråkfåglarna som sitter och tjattrar ändlöst uppe i lärkträdet.

.

she flies outside this cage
singing girlmad words
I keep her dark thoughts deep inside
as black as stone
and mad as birds
The Cure 1984

5 kommentarer:

Maria sa...

Usch för magsjuka! Hoppas att det går över fort!!

Anonym sa...

Magsjuka borde utrotas.....två gånger har det våldgästat håär i huset på bara några månader så nu hoppas jag att det räcker för detta året.

Mirre sa...

Knappt jag med min fågelfobi vågade läsa ditt inlägg :-)! En massa krya på er önskningar skickar jag till er, tycker nog ni har haft er beskärda del av sjukor! Hoppas ni andra klarar er undan! Och du kommer att vara saknad på mammakaffet idag!!

Fru Mju sa...

tack va gulliga ni är!

mirre: jag LOVAR att inte lägga in några bilder på duvor :-) hoppas kaffet var härligt.

Anonym sa...

Krya på, krya på!
Fåglarna är de allra bästa vårskvallrarna!
Trevlig helg, kram!