onsdag 9 april 2008

omlott åt lillen

Visar upp en omlottröja jag precis sydde klart åt lillen, den har varit halvfärdig hur länge som helst och igår hittade jag äntligen rätt bruna nyans på trikå som jag kantade med.
jag sydde den i två olika stretchfrottétyger: Nansos fågelmotiv på bakstycket och yttersta framstycket, ärmarna och undre framstycket är i brun stretchfrotté.
Knepigt nog ser jag först nu när den är klar att den nog är för stor för lillen. Jag borde ha kollat måtten när jag ritade av mönstret från Ottobre och inte bara tagit för givet att han är en 92:a
-vilket Lindex anser att han är *mutter mutter*
Nå, han kan ha den till hösten.

Note to self: Singeltrikå är inte det lättaste materialet att kanta med. Dubbelkolla storlekar

4 kommentarer:

Maria sa...

Bättre för stor än för liten!! Jag skulle sy en klänning till lillan och ritade bara av en annan klänning...när jag var klar så passade den bara på nallen! =)

Anonym sa...

Så fin! Jag håller med Maria, bättre stor än liten! Och lillkillen kanske snart växer och blir stor som din stora kille?

Anonym sa...

Åh, så fin! Jag ångrar att jag inte köpte detdär Nanso-tyget för en tid sedan, de sålde det billigt i tygaffären. Man kunde ha sytt en klänning till sig själv eller nåt. Ottobre har bra mönster. Vilket nummer är detta från?

Fru Mju sa...

tack! :-)

mami: jo, jag har också ångrat att jag inte köpte mer då de hade Nanso-vecka för en tid sen, ibland sparar man på fel ställen :-(
Mönstret är från Ottobre 6/07