lördag 26 april 2008

Lästrion, biografier

Veckans lästrio tar upp biografier och memoarer och det finns ju så jättemånga bra men jag valde snabbt ändå ut en musiktrio ur hyllan:

Love, Janis skriven av lillasyster Laura, mycket brev och bilder och en skatt för en gammal Joplinälskare som jag. En av mina bästa vänner hittade boken i Canada för tio år sedan, en av mina högst älskade böcker.
Piaf av halvsyster Simone Berteaut. Klassiker om deras hårda liv som tiggare i Paris gränder. Hon gav sen också ut en självbiografi som även den finns i hyllan.
John Lennon skriven av Albert Goldman, en tegelsten till Lennonbibel.

3 kommentarer:

Anonym sa...

När på dygnet hinner du läsa?
Jag försöker läsa innan jag ska sova men oftast går det bara några meningar så grusar ögonen igen och jag bara MÅSTE sova...

Fru Mju sa...

åååh, man hinner nog. men inte lika mycket som tidigare...
vid läggdags ska man _absolut inte_ läsa för då ligger man vaken långt in på småtimmarna.... ;-/

Petra sa...

Oj! Nu fick jag inspiration till en kommande lästrio:)