fredag 25 april 2008

spinner vidare

Gårdagens trip down memory lane gav mersmak och här är ett par bilder jag bara måste visa upp. Först ut en härlig kombination färger och mönster: röd- och vitprickig solhatt kombinerat med hängselbyxor i röda, orange och rosa vågor! Gungan fixade min morfar och den finns fortfarande kvar med mitt namn och årtal inristade.

På den här andra bilden hör jag min mamma sucka om hur torftigt livet var som unga föräldrar och så hör jag min lillebrors kommentar från häromveckan om hur lite saker vi hade hemma då, typ en vas och en ljusstake i bokhyllan (ja, och FOKUS serien då).
När jag igår pekade ut den här bilden åt mamma och berättade vilka priser String-hyllan går för idag blev hon tyst för en kort stund. För gissa att filten på bilden finns kvar, otaliga flyttar till trots och att även andra string-hyllor blev slängda på tippen så sent som för 10 år sen... så kan det gå!
Och kärleken till randiga strumpor har jag kvar än' i denna dag

3 kommentarer:

yllet sa...

Ja fy sjutton vad sorgligt det är med alla fina saker som hamnat på tippen genom årens lopp!! :(

Anonym sa...

Du gör helt rätt som fortsätter frossa i härliga nostalgibilder.
Jag tycker man mår bra av att omge sig med dessa.
Det både framkallar leenden, och sätter saker och ting i ett lite annorlunda ljus :)

Anonym sa...

Visst är det härligt att bli nostalgisk?
Usch och fy för hästmyror...
Ha en fin dag!