fredag 31 oktober 2008

veckans fynd

så löjligt glad man kan bli när man ramlar över något man tycker är ett verkligt fynd.

veckans första fynd var den här billiga emmaljungan á tidigt åttiotal(?) med klädsel i grått läder

rättelse: med klädsel i sprucket läder och mögligt fodertyg.
den ska ju naturligtvis kläs om precis som sittvagnen.
och nu får jag istället sälja vår vagn från -04 som jag ändå hade tänkt klä om eftersom jag inte är så förtjust i den. den här har mer charm även om den kanske inte är fullt lika lätthanterlig som den nyare modellen som man viker in i bilen i en handvändning eller två..



veckans andra fynd var en tovningsnål / filtningsnål. eller snarare är det väl en manuell filtningsapparat med plats för hela sju nålar. tidigare har jag använt mig av enskilda nålar så nu blev mitt liv ytterligare aningen lättare. apparaten har dessutom spärr så man inte riskerar sticka sig i fingrarna så lätt!

9 kommentarer:

Mirre sa...

Oj, värsta retroåket! Där har du säkert program för flera dagar! På riktigt, du får mer än gärna hålla tovningskurs för mig nån gång, jag vill också lära mig!

Anonym sa...

Jag blir så imponerad över att du ska fixa till den, och jag VET ju att du kommer lyckas! Och vilken smart liten tovningsgrej, har aldrig sett en sån. Låter ju ursmart!

Fru Mju sa...

mirre: klart vi ska tova! när jag får ordning på badrummet kan vi tova på RIKTIGT, nu bara nålfiltar jag. ska iväg och kolla bänkskiva till badrummet idag så det är på G...

soffy: va snälla ni är som tror på mig :) då är det bara upp till bevis då...

Anonym sa...

Fasen vad duktig du är...jag hade nog gett upp om det inte var ok...fräckt med det där sjuttiotalsmönstret på vagnen! Superschysst!

Ha en toppenfin helg!

kram /Catja

Anonym sa...

Cool vagn! Önskar att jag kunde tova... Lycka till med pysslandet! Väntar på inspiration ;)

Anonym sa...

jag som inte ens gitter sy fast hängare som lossnat... vad duktig du är! :)

Anonym sa...

Ha ha, ja det kändes som att det var läge för lite nytt :)

Vad kul att du hittade dig lite roliga nygamla saker :) Vilken snygg vagn du fick till i det länkade inlägget!! *gillar*

Heimlaga sa...

Hej!
Jag tror att din gråa vagn är årsmodell 1994! Vi har nämligen en likadan fast begie, inköpt ny 1994. Den är helt fantastisk att gå och handla med, bekväm att lyfta bebben i och ur etc. Vi använder fortfarande hellre den än en ny Teutonia Fun som vi var tvugna att skaffa för att rymma en liggvagn i bilen vi har nu...
Lycka till med omklädningen, låter som ett jättejobb!

lisa sa...

hjälp vad ambitiöst att klä om en barnvagn!! fint blev det också. ska bli väldigt spännande att se resultatet på nästa..