torsdag 9 oktober 2008

redan torsdag

igår var det helt underbart höstväder och vi var ute så mycket vi orkade så i natt har jag sovit som en liten gris. åh va skönt att vara helt utvilad, som omväxling! idag är det gråregn och råkyla, höstväder det också. brrr. strax ska lillen och jag iväg på veckans mammakaffande och ikväll blir det bastu hemma hos ungarnas mormor.

fick ringa och boka tid till smådjurskliniken idag, lilla ShepputParonen rosslar och har sig, det låter helt gräsligt så i morgon på förmiddagen får jag åka in och visa upp honom, precis den extrautgift vi inte behövde så här strax före lönen. hoppas det inte är något allvarligt.
och jag som hade kastat lystna och förhoppningsfulla blickar på en ny symaskin, en Pfaff som råkar vara på extrapris just nu. men det kan inte hjälpas.


nästa vecka har fyraåringen höstlov från dagis. få se om vi får vara friska så vi kan hitta på något lite extra..

1 kommentar:

Anonym sa...

Bara det inte går som för vår lilla Maja... Hade lunginflammation och inte ens antibiotika hjälpte... :(

För övrigt lever jag ännu ;) Men jobbar, jobbar och jobbar. Imorgon ledig och hela helgen. Jiiha