söndag 26 oktober 2008

första MjuR-djuret

det första MjuR-djuret har sett dagens ljus efter lite surr på nya maskinen och jag är löjligt förtjust i honom. och bara återanvända tyger i bra skick, mjuk och kramgod.
nåja, lite surr och lite surr, från mönsterritandet till sista fästa tråden tog det nog närmare fem timmar för ett stackars 20 cm högt djur och inte började han se ut som jag hade tänkt mig heller hehe men jag räknar med att redan nummer två går betydligt snabbare.
symaskinen känns jättebra och jag är mer än nöjd men tyst är den inte så något nattsurrande vid köksbordet lär det nog knappast bli.
åh va kul!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Å så fin!!! Man vill ju bara dyka in och krama :) Jag är urdålig på att fatta hur delarna ska sys ihop, suck! Kul med etiketten under tassen!

Anonym sa...

Vad fin!! Ser helproffsig ut. Jag är som vanligt djupt imponerad ;)

Kram kram

Mirre sa...

Åh vilken sköning!! Jag vill också sitta vid symaskinen nu, men det får bli en annan dag...

Maria sa...

Vilken sötis!

Anonym sa...

Jättesöt! Jag blir avundsjuk!
He he, det kanske är tur att maskinen surrar... på natten ska man ju sova! ;)
Du verkar ju ha energi så du hinner en hel del under dagen.
Mina projekt blir aldrig klara :(

Anonym sa...

MjuR-djuret ser för gulligt ut :)

Kram: Milla

Anonym sa...

Åh! Jag är helt imponerad!!! Gu vad duktig du är. :) Hur cool som helst!

Ha en finfin dag!
Kram

Anonym sa...

vad duktig du är!

Anonym sa...

Cool figur men inte så barnvänlig väl med de där knappögonen..? Men jag kunde ju nästan tänka mig att börja med gosedjur själv när jag ser de fina sakerna..en liten svamp att fingra på. :)

kram