tisdag 21 oktober 2008

zvamp-post

gårdagens roliga pyssel var de här härliga zvamparna. pilliga men jätteroliga att göra. tanken var att göra en prototyp inför julmarknaderna. den första var en helt vanlig röd med vita prickar, precis som en förvuxen modell av de där styroxflugsvamparna man har i vitmossan i advent. men den var så sympatisk att jag bestämde mig för att göra flera och skicka ut dem som vinsterna jag lovade när bloggen fyllde ett år och då kom jag på idéen att göra dem i andra färger också. så idag åker de första zvamparna ut i bloggosfären.
material? fötterna är i stretchfrotté och hattarna i velour, stretchfrotté eller manchester - beroende på vilken tygbit som råkat mig i händerna.
och jag tar naturligtvis mot beställningar på zvampar också i viss mån, de jag säljer på marknad kommer inte att ha mina etiketter och de lär inte heller bli 100% handsydda eftersom det är lite tidskrävande.
dags att ta en tur till posten!

4 kommentarer:

yllet sa...

men se där!! :D:D

Mirre sa...

Jättesöta!! Jag har bloggtorka och sytorka, men stickar gör jag!!

Anonym sa...

Å, så fina! Jag längtar efter min zvamp!

Fru Mju sa...

tack! de första zvamparna hann med dagens post. :-)