söndag 12 oktober 2008

slöbloggande

det är knepigt med sömnen under den här graviditeten. jag antar att det till viss del kan bero på att jag började nattjobba igen en bra bit in i graviditeten och kroppen har svårare än vanligt att anpassa sig till skiftandet.
från en ytterlighet till nästa. från sömnlösa nätter till att inte orka hålla sig vaken alls.
i stort sett och utan att överdriva mycket kan man lugnt påstå att jag har sovit sen onsdag eftermiddag. så det blir inget gjort och inte mycket bloggat heller.
nu är det söndag och jag har varit vaken hela 2½ timme och håller hela tiden koll på klockan och bara väntar på att det ska bli dags att krypa under täcket igen. zzzz
men så är jag ju halvvägs i graviditeten också och det är en intensiv utvecklingsperiod på g där inne. och kanske har jag en lindrig släng av ungarnas förkylning också?
och i morgon ska vi på ultraljud
spännande!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh känner igen det där allt för väl. För mig har det verkligen gått upp och ner. Ibland har jag känt mig som levande död. Hur trött som helst. Och ibland har jag bara legat och stirrat i taket eller vankat runt i lägenheten nätterna igenom. Det har varit helt omöjligt att sova.

Spännande med ultraljud. :)

Kram

Anonym sa...

va spännande med ultraljudet imorgon! ;)

Försök sova så mycket som möjligt gullet! Du behöver all den vila du kan få!

Vi hörs!
Kram: Milla

Anonym sa...

Redan halvvägs? Vad fort det går.

Lycka till på UL imorgon!

Kram

Anonym sa...

å va spännande med u-l imorrn ska ni kolla om det är en lillasyster den här gången?
hoppas du håller dej vaken då *fniss*
må gott

Anonym sa...

Spännande med ultraljud! Hoppas det löser sig med sömnen, man behöver ju lite regelbundenhet. För att fungera...

Anonym sa...

Jag vet precis vad du menar! ZZZ...
Jag har en vag aning om att jag någonstans någongång har läst att det inte är så nyttigt att jobba natt under graviditeten... hmm... undrar om inte din arbetsgivare tom är skyldig att förlägga din arbetstid till dagtid enligt någon arbetsrättslag...?
hmm... du har iaf rätt att be om det 60dagar innan beräknad förlossning...
Vad vet jag? ;)
Du blir säkert piggare snart när bäbisen växt till sig lite! (hoppas jag)