måndag 27 oktober 2008

Utmanad

Både Kulturkoftan och Soffy hade gjort den här utmaningen före helgen och nämnt/ utmanat mig så here goes:

Tre saker jag går igång på:
fynd. färger. former.

Tre saker jag inte kan vara utan:
eh. familjen. familjen. Huset.

Tre saker jag ångrar:
vilken knepig fråga! att jag varit onödigt självkritisk. att jag så länge bara verkade vara inställd på pausläge i väntan på att livet skulle börja senare. att jag har hopplös självdisciplin, hopplös.

Tre saker som gör mig glad:
snart jul. att få skapa med händerna. mina kramglada pojkar.

Tre saker som gör mig arg:
trångsynthet. bittra / buttra människor.

Tre människor jag beundrar:
människor som vågar förverkliga sina drömmar. maken med det beundransvärda tålamodet.

Tre saker jag skulle vilja göra:
resa. fixa hobbyutrymmena i källaren (det är så pass omfattande att det går för två punkter)

Tre maträtter eller ingredienser i köket jag gillar:
ost. sötpotatis. kryddor.

Tre TV-program jag ser:
som nattskiftande småbarnsförälder är det näst intill hopplöst att följa någon serie, just nu ser jag mest på Discovery Travel & Livings renoveringprogram Flip that house och dokumentärserien Jon & Kate + 8 om paret som först fick tvillingar och sen sexlingar - efter fem minuter känns det egna livet bara såååå lätt..

Tre saker på önskelistan:
renoveringen klar. renoveringen klar. en resa med familjen, några sommarveckor i Danmark skulle sitta fint!

Tre saker jag har med mig i livet:
min envishet, med hjälp av den och lite händighet kommer man ganska långt. en positiv grundsyn på livet.

Tre bloggar jag inte kan vara utan:
ja jisses, här ska det väljas igen och det vill jag inte göra, inte heller utmanar jag någon speciell men om det fortfarande finns någon där ute som inte gjort den här utmaningen och vill göra den så..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tänkte inte ens på låten Regntunga skyar när jag skrev inlägget, mysko! Men den måste ju ha funnits där i bakhuvudet så bra som den är!

Brorsdottern var här idag och beundrade din zvamp förresten!

M sa...

Tänk att renovering är ett nytt svärord i vår familj. Så fort någon nämner det börjar det klia i mig. Vi kan fortfarande inte titta på bilderna när vi var mitt uppe i ombyggnationer och tillbyggnader. Fy, fy, fy.

Men sen är det skönt = )

Maria sa...

Roligt att läsa mer om dig!!