fredag 3 oktober 2008

min senaste trumf!

åh åh åh! titta bara vad som kom med posten idag, mitt senaste tradera-fynd!!!
min femtonde bok ur Bonniers deckarserie Trumf från 1952. Craig Rice hade jag aldrig hört talas om tidigare men hon var tydligen en amerikansk deckarförfattare och den här boken är från 1940. och det här låter ju för härligt, utdrag ur "rollistan":

Paul March, liket som inte kunde hålla sig stilla..
Joe McIvers, en reklamman som saknade adjektiv när han upptäckte vad hans jobb kunde föra med sig..
Lou Silver, kvinnojägare med aldrig sviktande otur..
Daniel Von Flanagan, en polis med en rörande längtan att få slippa ifrån allt och starta en minkfarm..
Essie St. John, på flykt ur ett äktenskap som inte instiftades i
himlen...


4 kommentarer:

M sa...

Så vackert med mage! Så spännande med en trea. Mitt i min sömnlöshet vågar jag inte tänka tanken, men mina äggstockar gör frivolter vid tanken = )

Och som kommentar till traderaboken: vilka namn. 50-talet är ett favoritdecennium. Då var det andra bullar. Trevlig helg.

Fru Mju sa...

m: jag kan riktigt se dina voltande äggstockar framför mig :-D

Anonym sa...

Hej på dig!
Har slarvat bort din telefon nummer :)så sänd ett SMS så jag kan ringa någongång ;)
Mvh tant Tina

Maria sa...

Halloj! Vilken snygg och retro boksamling!!