torsdag 17 juli 2008

sommarläst

Nej, jag har inte slutat läsa bara för att det blivit sommar, det har bara inte blivit bokbloggat på en tid. De senaste lästa är Det som aldrig sker av Anne Holt, Hjälp, jag heter Zbigniew av Zbigniew Kuklarz, Mitt livs roll av David Nicholls och just nu är jag halvvägs genom 6 x kärlek av William Sutcliffe.

Holt är ju den typiska sommarkrimboken, jag vet inte men just nu sa den mig inte nånting. kanske jag läst för mycket deckare och borde fortsätta min deckarpaus???

Hjälp, jag heter Zbigniew plockade jag åt mig när Mirre rensade sin bokhylla (tackar!!) och jag är nog hopplöst kräsen nu men den levde inte riktigt upp till förväntningarna.

Mitt livs roll däremot tyckte jag om! Författaren skrev den engelska TV-serien Kalla fötter, det här är engelsk humor om mer och mindre lyckade personer i trettioplusåldern. lätt och charmig sommarläsning.
Uppmuntrad av Mitt livs roll gick jag vidare till 6 x kärlek, ännu ett fynd ur Mirres bokhög och den spinner i samma engelska stil. Den här kommer säkert bli en ny engelsk succéserie? hoppas i så fall den sänds på föräldravänliga tider (dvs efter kl. 21).

2 kommentarer:

Mirre sa...

Jag blev också besviken på Zbignew-boken, hade väntat mig att den skulle vara sååå mycket roligare!! Vilka mysiga tågpojkar, kan tänka mig att W var nöjd över att få komma till storstan :-)!!

Fru Mju sa...

Mirre: jo, nåja, vi lärde väl oss ett par dåliga polska skämt och svordomar om inte annat.
Det var faktiskt en jättelyckad dag i "storstan", och billigare än att ta bilen dessutom. (vilken bil?) ;-)