fredag 11 juli 2008

Död åt ohyran!

Aldrig har trädgården varit så hårt angripen som denna sommar. Jag brukar dra mig för att bespruta men i år har jag fått ta till giftflaskan flera gånger redan. Flädern brukar angripas varje försommar men i år är lössfanskapen envisa som synden och igår sputade jag den för tredje gången. Nåt år har det räckt med att spola bort eländet med trädgårdsslangen men i år kör jag med tyngre artilleri.
Få se om det här blir första blomningssommaren för mina svarta stockrosor eller om ohyran vinner där också! *morr*


2 kommentarer:

Anonym sa...

fy va tråkigt det är med all ohyra,jag har en jättefin klematis med stora rosa klockor/blommorna,den har plötsligt dött för mej vet ej vad det är som gjort det men den har plötsligt torkat ut i stammen å sen dör den upptill.snyft jag har haft den 2säsonger bara å den står i kruka,kanske klarar de bara en sån kort tid i kruka!
hoppas du får bukt på dem.ha en härlig kväll
kramen Soffie

yllet sa...

lössen till trots så var det väldigt vackert ljus i de här bilderna! :)