måndag 9 februari 2009

slafsmaja

det blev inget inlägg i operation rensning för mig förra veckan, jag gick och plockade lite här och var och eftersom jag inte hade bestämt mig för ett speciellt rensningsprojekt så blev det heller inget fotat.
detta blir dagens projekt: bokhyllan i köket.
så här eländigt ser det alltså ut när jag och maken tillåts bo under samma tak.
tanken var så god när vi skaffade hyllorna,
tanken var att få ordning i kaoset, inte skapa ännu ett ställe att samla skräp på.

vi behöver definitivt mera bok-bokhylleutrymme i huset!
kokböckerna har jag gärna i köket men vad i all världen gör nordiska floran där? och en massa av mina sy- och handarbetsböcker? problemet är att vi oftast läser i köket och sen finns ingenstans att lägga böckerna då bokhyllorna i vardagsrummet redan är överfulla och jag fortsätter bära hem böcker, det är nog en sjukdom jag har, förra veckan kom jag hem med... räkna räkna.. 9 böcker...

vi borde få till ett provisoriskt bibliotek på vinden eftersom det lär dröja många år innan vi får göra om lekrummet bredvid vardagsrummet till bibliotek...

Inga kommentarer: