söndag 22 februari 2009

livstecken

nädå, jag ÄR inte och föder. det är ju flera daagar kvar ännu ju.
men det har varit fullt upp och mycket av det där rekommenderade vilandet också.
idag har fyraåringen och jag varit på fastlagsjippo ute i snålblåsten/snöyran. vi hade jättekul, grillade korv och åkte häst och släde. sonens lycka var gjord när han fick rida på ponny och när vi väl kom hem fick jag stå en bra stund under en het dusch för att återfå känseln i min stelfrusna lekamen. men det var det värt.

OK, jag vet att det börjar dra ihop sig. jag orkar inte med några stora ansträngningar och matlusten som varit enorm har börjat avta. men hushållet är städat och skötbordet förberett, väskan är snudd på packad och i fredags var jag in och lämnade ett färskt blodprov eftersom jag har rhesus-negativt blod och börjat bilda antikroppar så de behöver ha så färska uppgifter som möjligt sen när det är dags ifall att jag skulle behöva blod. namnfrågan har vi lite snuddat vid i helgen utan att komma någonvart. men nu ska maken jobba två nätter och jag ska dessutom hinna träffa lite vänner så jag har inte tid att börja föda ännu. jag kanske ska utnyttja tiden till att kolla namnsidor...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Å vilken härlig bild!!! Skönt att höra att du mår bra, hoppas något passande namn dyker upp. Det är ju SÅ SVÅRT, jag förstår min mor som hade problem och tänkte på sina elever i skolan, jag har ju gått i hennes fotspår och kopplar också ihop namn med gamla elever...Själv ska jag blötlägga min tunga lekamen i badhuset imorrn, hoppade över förra veckan pga av sportlovet. Det är ju skönt när det är lite lugnt i omklädningsrummet! Kram på dig!

mezt sa...

jag är helt säker på att ungen får ett namn även om ni inte hinner kolla namnsidor nu ;)
hur lång tid har ni på er att anmäla namn?

Fru Mju sa...

de andra pojkarna har fått sina namn ganska tidigt men nu känns det så svårt att hitta ett tredje namn...
mezt: jag tror det är hela två månader, ingen större panik m a o :)

Anonym sa...

Vet du vad som slog mig just: Constatin

Bara ett infall från en trött och råddig hednatös :)

Fru Mju sa...

Johanna: :)