måndag 2 februari 2009

något att bita i

så var projekt vagnsomklädning startat. och det kommer bli något att bita i minsann. sittvagnen jag klädde om var en barnlek jämfört med den här där tyget sitter fast under fastnitade förkromade detaljer. men det ska väl gå att lösa på något sätt bara jag får hjärnan att fungera som den brukar. skruvarna har jag varit förutseende nog att sortera in i minigrip-påsar med små minneslappar.
har man sagt a så får man säga b och jag tycker ju om modellen på vagnen och det är otänkbart att använda den i nuvarande skick. inget att förlora alltså.

dags att hänga lite tvätt och sen ska jag på veckans kontroll.
borde åkt in till jobbet idag men det kommer jag knappast hinna med. hinner jag månne åka och höra när de får in min nya tvättmaskin??? det var ju det där med att ta det lugnt också..

6 kommentarer:

Mirre sa...

Oj, låter lite komplicerat! Men du fixar det, och sen har lillmjuarn stans snyggast vagn :-)

yllet sa...

Oj! Lycka till! Jag tror du kirrar det galant!!

Fru Mju sa...

min privata hejarklack! :)
kram

M sa...

Hade jag vetat vad som väntade när jag klädde om min vagn hade jag nog aldrig gjort det, men du är ju proffs. Allt jag kommer ihåg nu är att det var en massa politikerdebatter på tv medan jag låg där på golvet och pustade. Men nu har vi ju en superfin vagn, fastän den är gammal. Lilleman sover sååå gott i den.

mezt sa...

jag sätter mej gärna i hejaklacken om det hjälper dej något :) jag är gryyymt imponerad av dej! :) kram

Anonym sa...

Ååh, väntar med spänning på resultatet! Du fixar det nog, och har man en gång gett sig in på något kan man inte ge upp - trots att det var jobbigare än man tänkte :)