torsdag 19 februari 2009

nära ögat x 2

ni läsare hör väl till de där flitiga typerna som byter batterier i era brandvarnare en gång i året? jag bytte faktiskt häromveckan men idag känns det minst sagt aktuellt att komma med en påminnelse i bloggen då vi haft två nära-ögat situationer hos oss denna vecka.
natten till igår brann det hos grannen. jag var själv uppe vid sextiden på morgonen och när jag tittade ut var gatan full av utryckningsfordon, då hade de redan rivit taket och släckt elden.
i morse gick strömmen hos oss. tre gånger i rad. när jag steg upp påpekade maken att modemet knastrade. när jag tog en närmare titt efter morgonkaffet så kom jag åt härvan av sladdar bakom skrivbordet och då började det ryka. gissa att nåt av kattkräken varit och pissat i förgreningsdosan.
vad säger man?
vi har pratat om det en hel del här hemma på sistone men hoppades skocken skulle lugna sig när Paronen blev kastrerad, tyvärr verkar det inte ha någon avgörande inverkan utan det är bara att konstatera att vi definitivt har för många katter och de har börjat uppfatta varandra som rivaler. för deras och för vår egen skull borde vi hitta nya hem åt ett par av dem. snarast möjligt.

seså, iväg och byt batterier nu om det gått ett tag sen sist!

Inga kommentarer: