tisdag 10 februari 2009

packa mammas nappsäck

inte en lugn sekund har det varit idag och gissa att det känns. dessutom håller jag på att åka på en förkylning och lillen verkar också ha något liknande på g.
dagen började tidigt på morgonen med veckans kontroll. lång saga kort så har jag rh-negativt blod och det senast tagna blodprovet visade att jag har börjat bilda antikropppar. jag fick vänta i timmar på telefonsamtalet som klargjorde att det inte ska vara någon risk för barnet i så här sent skede utan det är bara riskabelt för mig ifall jag förlorar så pass att jag skulle behöva en transfusion. nå, den biten oroar jag mig inte för. men stressig väntan blev det och jag lärde mig kvickt att inte kolla på nätet.
nå, nu har jag i varje fall fått ändan ur och börjat förbereda bb-väskan så maken sen slipper springa här hemma och slita sitt hår ( jag har ännu inte träffat en karl med fallenhet för att hitta saker).
sen bad de mig åka in på en extra ctg-kurva som visade sig vara helt bra.
när jag kom hem sent på eftermiddagen var svärfar redan här
och sen ringde chefen
och lillen hade sovit hela två gånger här hemma så han somnade sist och slutligen inte förrän klockan elva.
zzz
nu ska jag snyta mig och ta en lång het dusch.
välförtjänt.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Å så fin du är! Så jobbigt med alla tester och väntan på svar, men skönt att allt ser bra ut! Jag själv ska sänka ner min stora lekamen i simhallens ljumma vatten och få känna mig liten och nätt för en stund ;) Ha en fin dag, ta hand om dig!

Anonym sa...

Vissa dagar följer programpunkterna tätt på varandra. Sköt om dig, inte långt kvar nu till bf! Hoppas förkylningarna ger med sig fort i minusgraderna :-)
/camomilla

mezt sa...

ja se till att få det där nödvändiga klart så du kan vila lite sen :)

Mirre sa...

En så fin bild på dig! Lite extra spänning såhär på slutrakan med antikropparna, men bra att det inte medför någon större risk! Krya på er så får vi försöka boka in kaffet nån annan dag!! Kramar!!

yllet sa...

Vad skönt att det var ok! Och vilken fin bild! :)
Hoppas du får vila nu!

lisa sa...

åh vilken fantastisk mage. jag saknar min när jag ser din. så vacker.

du, var rädd om dig själv.

Maria sa...

Lycka till!
Kom ihåg att packa cerat och tofflor, det var skönt att ha tycker jag...men du har ju också gjort det förr!

Anonym sa...

Fantastisk bild. Värdig en ram =)

Kram