onsdag 3 december 2008

jultips nr 1

åh va glad jag var över den här veckan av chefande, det skulle ge mer "normal" familjetid hemma och vi skulle hinna få både det ena och det andra gjort hemmavid.
bah.
efter jobbet har jag varit helt slut. i måndag hann jag träffa en vän och ikväll lär det bli mammakaffande men f ö har jag inte lyft ett extra finger och mjumaken har fått sköta hela hushållet och pojkarna. det ska faktiskt bli riktigt skönt att återgå till nattjobbandet och bli sitt vanliga jag igen.

så pass ambitiös som Susanne med julkalendern eller adventsrimmande Yllet orkar jag inte vara men här kommer del ett i
fru mju goes jultips:
varje år när julskyltningen kommer igång får pojkarna välja en julgransprydnad åt sig som hängs i granen den julen och sen "arkiveras" fram till den dag de flyttar hemifrån då de lär ha en nätt liten samling. jag har gjort så att jag fotograferat pyntet och skrivit någon rad om när det valdes ut för att det ska få en liten "historia". här är en bild på årets gubbar som fyraåringen valde ut häromdagen, gubben i lådan är hans och trumpojken är lillebrors.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket sött och bra jultips! Heja!

Och tack för reklamen för min kalender. :-)

yllet sa...

Men vilken rolig idé!! :D
Hua, nu måste jag rimma på! ;)

M sa...

Såå fint! Det är väl roligt att ha med sig hemifrån när man skaffar eget boende. Jag har inte varit nostalgisk förr, men känner att det kommer med åren.

Maken till make... Det är härligt när de är exemplariska.

Anonym sa...

Åh vilken kul och gullig grej... nästan så man skulle börja med samma sak... hehe... jag ser framtiden framför mig, vad "glad" eventuell flickvän kommer att vara när pojkarna kräver att ha sina saker i granen och hon vill ha nån "modern" variant med bara vita kulor eller nåt... fniss... jag hejar då på pojkarna! Vad kan vara charmigare?