lördag 6 december 2008

vaför gubbar???

fyraåringen undrade häromdagen vad de där pepparkaksgubbarna är för något.
-???
de övar tydligen inför julfesten på dagis.
idag när jag bakade pepparkakor så förstog jag vad han menade.
vi har ju varken gubbar eller gummor här hemma.
av de traditionella pepparkaksformerna använder vi grisen och hjärtat men både Davidsstjärnan och blomman är för stora.
så vad bakas det här istället för gubbar och gummor?
fotspår
granar
björnar och älgar och ett och annat får.
eller får jag bjuda på en
kamel
en giraff
en elefant
eller smakar det månne med en krokodil???

nu blir det inte mer pepparkaksbak i år men note to self: köp gubbar och gummor i mellandagarna.

3 kommentarer:

mezt sa...

hahaha, bäst du köper gubb- och gummformar nu så kommande bebis slipper samma förvirring ;)

Anonym sa...

Var har du hittat björnen? Jag skulle också vilja ha en sådan! Om du ser en så köp åt mej, så betalar jag sen!

Trevlig självständighetsdag Vännen!

Kram: Milla

Fru Mju sa...

Mezt: jamenvisst! :) stackars ongar

Milla: oj, ja du, nu minns jag faktiskt inte men jag ska hålla upp ögonen för det var nog här i stan nånstans. kram