torsdag 18 december 2008

x-mas came early

eller ja, det var i varje fall vad fyraåringen hade hoppats på när han fick åka med mig ut till tullen och hämta årets julpaket från 'grandpa och grandma'. amerikapaket är alltid lika spännande för man vet aldrig vad farsans fru hittat på då hon inte riktigt är den shoppande typen och de ändå har xx antal barnbarn att handla åt men i år hade hon lyckats strålande med pojkarnas klappar som nu står högt uppe på bokhyllan i köket i sina medföljande giftbags och vaktas av halmbockarna.

efter photoshopfadäsen på dagen la jag det projektet åt sidan och riktade energin på annat som städ och lite julbak. några klappar åt pojkarna har jag minsann fyndat också, utan att ens behöva lufta mitt otvättade hår i julkommersen -internet kan verkligen vara en pärla ibland.
och nu tror jag mig ha fixat fotoproblemet också och i morgon lämnar jag in till lokala fotoaffären för framkallning, måste bara installera den nya brännaren i datorn först...

men nu är det redan sen natt och jag ska börja knyta mig. få se om det kommer någon trevlig gammal film på TurnerClassicMovies eller om jag får ta till en dvd?
( jag har faktiskt redan sovit några timmar ikväll redan)

Inga kommentarer: