söndag 30 november 2008

väntans tider

*gäääsp*
adventstiden har intagit mjuhuset. annat går ju inte för sig när man har små barn. "god jul, mamma" sa fyraåringen när han steg ut i köket på lördagsmorgonen och sen gick han från ett rum till nästa och kryssade högt av en osynlig checklista "här lyser stjärnorna - klart... här lyser snögubbarna i fönstret - klart..."
och idag har den här mamman städat - klart (även om man inte skulle tro det så här ett halvt dygn senare).
och symaskinen har surrat lite för första gången den här veckan, tidigare har jag varken haft ork eller inspiration. det bidde ett spjälskydd. ursprungsplanen var att sälja det men det var aningen mer tidskrävande än jag trott och så blev jag allt lite förälskad. får se.
och så chefar jag nu. det har blivit en del jobb redan i helgen och nu i veckan blir det jobb dagtid, som en alldeles normal människa. kul. och jag har redan planerat in hinna med övrigt socialt samröre också! som omväxling.

men nu: kaffe i köket och sen ungarna i säng!

7 kommentarer:

M sa...

Ja, när det gäller städning får man snarare påminna sig om att man HAR städat än att det ska synas. Jag brukar nämna det för påhälsande så där i förbifarten att "när vi städade igår..." = )

Jag har gjort en snabbversion av knäck, en femminutare i micron och som man sedan sätter papper runt. Boring, jag vet, men oerhört gott.

Anonym sa...

Inne och hälsar på och önskar en trevlig söndagkväll =)

Fin stjärna. OCh knäcken i inlägget under ser minst sagt smaskig ut!!

Kram

Evfa/Nystverket sa...

Ojoj jag har inte hunnit med knäcken ännu, men alla julprydnader kom fram igår, japp då vet jag vad jag ska göra i morgon kväll, koka knäck (om inte mitt tyg kommit förstås). Ikväll ska jag stöpa ljus, någon mer som brukar göra det?

//Effie

yllet sa...

Hoppas du har chefat på bra idag! Hur mår du och magen?

Anonym sa...

Ordning & reda på den gossen :) Kanske man får kika på spjälskyddet nån dag?

mezt sa...

oj vad snabb du var på att läsa inlägget. jag som höll på att redigera det. ligger uppdaterat ute nu haha
jo vi har haft det jättebra!

Anonym sa...

Tack så mycket, nu har vi ytterligare något gemensamt! Fast JAG har ju vetat det ett tag ;)Undrar om jag skrev någon kommentar som avslöjade mig...? Eller så är du lite synsk som jag?