måndag 24 november 2008

ave maria



ja, jag vet att jag är lite lindrigt störd och jag kan skylla på att jag bara sovit enstaka minuter i natt men den här är bara så vacker.
ute har snöat mer och jag tänkte påbörja julsångslyssnandet men när jag stog och tummade CD-skivorna så blev jag tveksam, det var nog inte tillräckligt jul ännu för Let it snow eller tomtar hit och dit så det blev klassisk julmusik. och när jag satt där vid symaskinen och lyssnade mig genom valda bitar av Albinoni, Corelli och Schubert så började jag längta efter den här låten och Nina Hagen gav mig rätta stämningen. härligt med you tube ibland!
jag är för övrigt inte svag för tyskan och valde fem år skolfranska istället, men Hagen och Zarah Leander, de klarar att ge mig gåshud.
nu ska pojkarna och jag ut i snön! i'll be back.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så trevligt! Ikväll ska jag bränna ner julmusik till "jul i hembygdsgården" som går av stapeln nästa helg. Och...100 meter från denna hembygdsgård stod en gång i tiden ett dass där Zarah Leander brukade sitta och sjunga!!! (innan hon slog igenom på allvar) Hihi, vilken koppling jag gjorde där ;)

Anonym sa...

härligt med snö,
hoppas allt bara är bra med er å du och maggen mår bra!
är knappt inne på mammor längre känner att bloggandet är så himla mycket roligare,
ha det gott

Anonym sa...

Åh va mysigt! Jag har versionen där Andy Bell (Erasure) sjunger Ave Maria. Så vackert!