lördag 16 augusti 2008

7 down


ännu en effektivt uttröttande dag är till ända. sensommaren visade sin bästa sida och jag gick med pojkarna på långpromenad i solen på eftermiddagen innan det var dags att ta itu med fönstren. hela 7 fönster hann jag med innan det blev kylig kväll. extra invecklat blir det av att våra fönster sitter så högt och eftersom vi inte har nån stege måste jag ta ut fönstren för att måla om dem.

så först ska inre fönsten lyftas bort, de yttre hakas av, de inre lyftas på plats igen (annars blir det lite väl dragigt och barnfarligt) och sen kan fönstern bäras ner ut i trädgården där den roligare delen av jobbet med skrapande, oljande, kittande och målande utförs. och sen ska fönstren på plats igen. så det hade nog varit enkelt med en stege.. men sju alltså avklarade och inga missöden än så länge. ni får säkert se proceduren på bild i morgon bara jag minns att det är EttFotoITimmen.

nu ska jag njuta av höstmörker och doftljus ett tag innan jag slocknar. ha en skön lördag (det som återstår av den)

2 kommentarer:

Mirre sa...

Oj, låter jobbigt, skulle vi ha en stege skulle jag genast komma släpande med den!! Måla är iochförsig skoj, men inte 33 fönster...

Anonym sa...

Aha, det var fönsterrutor...Nu fattar jag ;-) Låter som ett riktigt jobb, men så fint det kommer bli sen. Jag vet, för vi har fixt med fönster i stugan. De var dessutom brunbetsade och är nu vita - vilken skillnad!

Ta det lugnt, kram på dig!