tisdag 19 augusti 2008

wet wet wet

jadå. regnet har fortsatt ösa ner, mer eller mindre. när det har varit av sorten "mer" så har det t o m kommit sidledes. skönt att man får vara på insidan största delen av dagar som den här.
och städat har det blivit på vinden! men massor återstår ännu, det är liksom ingen ände på städandet på ställen där den största insatsen består i att flytta omkring saker så man kan städa under och runt dem, och så det eviga sorterandet!
men visst syns framstegen sen. förra våren hade vi hela vindsvåningen som förråd. så annonserade barndomsvännen Lisa att hon skulle komma och hälsa på under en vecka, då röjdes ett sovrum. sen behövde jag en syhörna och allrummet röjdes med före- och efterbilder på bloggen och allt! nu är jag inne på det sista sovrummet däruppe som ska bli användbart utrymme (eller i varje fall organiserat kaos!)
småningom när ekonomin tillåter ska vi ta itu med renoveringen däruppe,
det måste tilläggsisoleras och så ska ju värme och el gärna dras dit också. men tanken är att vi ska flytta sovrummen dit upp, annars får familjen snart inte plats i huset längre...

nänä, det är inte boande-hormoner riktigt ännu, det är bara av ren självbevarelsedrift som jag väljer att göra vinden så länge det fortfarande är någorlunda ljust och varmt ute...

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att du märker av städningen, jag om någon vet hur det är att försöka städa när det är fullt med saker...(stugan) Härlig bild på stövlarna, jag är så imponerad över att barn verkar kunna gå fast de sitter på fel fot!