måndag 11 augusti 2008

förberedelser

snart firas det fyraårskalas i huset. jag råkade hitta lite gamla bilder undangömda på datorn och satt en bra stund och förvånade mig över hur lika pojkarna är på många av bilderna. den här härliga frukostbilden togs när storebror var i lillens ålder, 1½, och den kunde lika gärna ha blivit knäppt idag. det är väl min tur att de inte är tvillingbröder och att det lagras datuminformation i digitalbilder till stor hjälp för förvirrade mammor som den här. den största chocken med att sitta och titta på bilderna var ändå hur snabbt tiden går och hur snabbt man glömmer. tack vare digitalkameran och videokameran finns ändå en hel del bevarat och minnena väcks lätt till liv genom bilderna.

ja, egentligen borde jag inte sitta och blogga. det är mycket som ska förberedas till kalaset, det är piratvimplar som ska målas och sys och en fantastisk skattkista som måste målas invändigt och dittan och dattan och bäst görs ju allt sånt hemlighetsmakeri nattetid när prinsar sover djupt..
men jag måste ändå bara avsluta inlägget med en annan form av förberedelse i tillvaron:
och jisses vad det rört till tillvaron
men på ett positivt sätt sen chocken lagt sig:

i tidigt skede ännu och med bf 28.2... nu måste vi renovera vinden också...

7 kommentarer:

yllet sa...

Hahaah!! Vad roligt!! Jättegrattis!! Därför du somnar va? :D
Mår ni bra? Ohhh vad skoj!! Kram vännen!!!

Anonym sa...

Ååååh, det tog ett tag innan jag fattade (tröga jag) ♥STORT GRATTIS♥

Anonym sa...

En jättekram till er hela bunten och Grattis!!

Anonym sa...

men oj, vad kul! :) en till efter det så ligger vi lika ;) grattis! kram

Anonym sa...

He He!
Det var fint tajmat!
Nu kommer man känna igen sig ännu mer när man kikar in här ;)
STORT GRATTIS!

Mirre sa...

Å så fint att få se det lilla livet också! lagom avund- och bebissjuk blir jag...

Anonym sa...

Oj, grattis! Blir ju helt bebissjuk jag också! :-) Hm, jag som trodde att jag bara vill ha ett barn :-D