lördag 30 augusti 2008

introducing: the tambur

Åkej! jag lovade ju visa tamburomvandlingen så håll i er:


Före-bilden! Naturligtvis hade jag ju hunnit röja innan jag kom på att ta bilden men ni får föreställa er en överfull tambur, kläder och skor överallt m a o. Skitiga grundmålade väggar.
.
.

Tapeterna kommer på plats.



Budgetalternativ till panel: Skivor av tunn renoveringsgips och lister på plats. och det där med träpanel är inget för det här huset direkt men någon form av panel behöver det vara med växande pojkar i hushållet...




Listerna snabbt på plats m h a svärfars spikpistol. Fattas bara färg nu och sen hänga upp hyllorna igen och slänga tillbaka skorna...



Efter-bilden: Någon färgskillnad ser man inte eftersom jag målade gipsskivorna grå. där bänken står ska det komma en sittbänk med lådförvaring under. Spegeln är arvegods och aningen over-the-top och får flytta på vinden så fort jag hittar en bra ersättare.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å va bra det blev..
hoppas du mår bra å killarna med

Anonym sa...

Så fint det blev, underbar tapet!

Anonym sa...

Tjusigt!!!

Fasen vad ni är händiga. =)

Kram