torsdag 21 augusti 2008

fru mju goes tant

jamen titta nu bara på tanten! jag menar, havregrynsgröt till frukost och ett krampaktigt grepp om virknålen!
som sagt, jag skulle komma på en belöning för väl utfört arbete igår,
Mirre föreslog Ben&Jerry och Trulsan föreslog en medelhavskryssning.
Nu är det ju som det är med ekonomin som hemmamamma
så det blev budgetalternativet Gelatelli istället för B&J
och en bilfärd till garnhyllan i närmsta butik där jag för nån dag sen stog och tummade lillebrorgarner.
En halsduk åt mig själv ska det bli, enligt ett mönster som legat och väntat i lådan sen jag rev det ur en Allers på jobbet för ett par år sen. Jag satt framför Drops virkskola på nätet och bara svor, inget ville sig som det skulle men jag antar att jag var aningen för trött i huvudet igår för när jag satte mig vid frukostbordet i morse började jag om och det flyter riktigt bra med stolpar och dubbelstolpar idag.
Så jag byter projekt för Pyssel-OS, efter allt övrigt handfast renoveringsjobb jag hållt på med på dagarna så orkar jag helt enkelt inte såga och fixa hyllor sen.
...och det är ju några dagar kvar av OS så vem vet, kanske jag hinner bli klar med halsduken???

åh, tiden går snabbt när man har kul, dags för lillens gröt och sen ska vi iväg på kaffe med Mirre och Albin!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tant är väl att överdriva...
Är det inte på modet att virka och sticka nu???
Det är iaf vad jag intalar mig själv när jag sitter och lägger upp maskor ;)

Anonym sa...

Nä, jag håller inte med Chatarina här ovan! Visst är det tant, men på det bästa sättet! Heja heja!

Anonym sa...

Jag fnittrar här men egentligen är jag bara avundsjuk för att jag inte kan *ler*

Kram