måndag 25 augusti 2008

dagens projekt

efter en helg utan något gjort (jag jobbade) så kändes det skönt att få ta itu med renoveringen igen och jag kände att jag behövde göra något annat än måla fönster. ni vet, omväxling förnöjer.
så jag hoppade i bilen och åkte och köpte en ny klisterborste. efter att resultatslöst letat efter vår i en halvtimme. jag vet inte var felet ligger, är det
a: vi har alldeles för stort hus?
b: det är ordningen och organiseringen det faller på?
c: någon har hittat ett bättre användningsområde för min tapetklisterborste?

jag hade tänkt "börja på" med tamburen men hann faktiskt bli klar, på bilden är jag fortfarande bara halvvägs men det kommer fler tambursbilder när hela utrymmet är klart. det blir alltså bara tapeter 1½ m under taket, sen ska det bli en sorts panel på undersidan, en fuskvariant jag kommit på och visar här på bloggen så fort jag kommer dit. min vänliga handlare hade bara två rullar inne av den här tapeten och gav mig dem till halva priset häromdan! samma tapet har vi på en fondvägg i köket, och visst, det finns bilder på både tamburen och köket i det här gamla inlägget!

det bästa med renoveringssysslor (förutom att man får något gjort) är ändå när sonen sitter bredvid och säger "jag ska bara sitta här och titta på dig jättelänge, du är sååå duktig". gullunge.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint! Och du, du kan väl fota din idé, det blir ju inte samma ändå!

Anonym sa...

Oj, va spännande att få se när det är klart!!! Och du ÄR jätteduktig som orkar hålla på och renovera och fixa :-)

/camomilla