tisdag 5 maj 2009

hittat gnistan igen

är det verkligen redan tisdag? jättesvårt att hålla reda på veckodagarna, speciellt efter en långhelg. (fyraåringen har varit ledig från dagis både fredag och måndag så..)
värmen hittade hit i helgen och med maken ledig så har rutinerna flutit lätt. vi har varit mycket ute (!!!) och så har jag börjat röja på vinden och fått massor gjort men det är helt enkelt enorma mängder barnkläder, leksaker och skräp att sortera. det har blivit många kassar till missionen och en hel del som gått att kassera direkt. tanken är att vi ska kunna flytta upp dit i sommar, det börjar kännas alldeles för trångbott här nere och vart man än vänder blicken så är det bara överfullt kaos.
fyraåringen och jag rev bort ett lager gammal illaluktande korkmatta i det som ska bli pojkarnas rum och den lackade mattan från 40-talet som fanns under var i fint skick så det var en lättnad, vacker är den kanske inte men den duger. att lägga gipsskivor på väggarna där sen rummet blivit helt tömt blir ingen stor sak, det här blir bara en ytrenovering, en tillfällig lösning för att ge oss alla lite mer utrymme så vi slipper klättra över varandra hela tiden. och så måste jag bara lära mig sluta samla och spara på precis allt.
ordning och reda, oh please oh please

4 kommentarer:

yllet sa...

Men varför är det så svårt att slänga eller skänka eller sälja?! Vi har grejer som inte sett dagsljus på 5 år! Måste vi verkligen ha kvar det..? :)

mezt sa...

säg inte orden spara och samla igen, är du snäll... :s ;)

lisa sa...

men det är så svårt. man kaaaanske vill ha det igen. nån gång. om hundra år. man kan ju aldrig så noga veta... vi har också ett STORT förråd som bara måste rensas. jag går och väntar på en regnig dag utan mini hemma. när den dagen ska komma vet jag inte. men det känns inte som att det är snart. för vi är väldigt uppbokade... eller hur det var...

men skönt att höra att gnistan är tillbaka. det är du värd!

Fru Mju sa...

jag blir bara bättre på det här med att rensa, jag lovar, men det tar tid.
och de där tågbiljetterna från 1992, har man en gång sparat dem så här länge så... jag menar, de tar ju ingen större plats, eller....?... ;)