måndag 11 maj 2009

äntligen på g

ja, vindsrenoveringen då. det tog sin tid att rensa ut och få en början. men något positivt är att vi hela tiden blir bättre på att rensa och slänga. speciellt stora otympliga möbler som den gamla äckliga bäddsoffan anno tidigt 1920-tal som följde med husköpet och som fick det att gå rysningar i mig varje gång jag såg den. nu är den isärskruvad och på väg till tippen. den alldeles för stora kökssoffan kommer gå samma öde till mötes.
och det verkar som om både maken och jag är duktiga på att samla på oss udda gamla bord och stolar, dags för en bättring där för annars får vi lov att öppna café snart.
någon som brukar se The Life Laundry på bbc lifestyle? där är det männsikor som bor alldeles ihopträdgda av sina påsamlade saker som får hjälp att rensa och göra sig av med röran. både maken och jag är såna att vi sparat allt från gamla tågbiljetter till - ja, möbler, men nu inser vi båda att det är dags att rensa med hård hand.
det måste ju gå att andas för att man ska orka.
och efter en hysterisk jobbvecka har maken nu ledigt hela veckan,
vi är laddade och på g!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Så skönt att rensa, jag brukade se The Life Laundry när vi fick in BBC, man får sig en tankeställare. Lycka till med projektet, själv börjar projekt föda idag- hoppas vi i alla fall! Kram!

Anonym sa...

Jag blir ju riktigt nyfiken på er "nya" vind! Hoppas vi frisknar till här hos oss uppe på backen så vi kan komma och hälsa på er därnere i kyrkbacken innan husfadern far iväg på fiskarfärd.
/camilla

lisa sa...

jag älskar det programmet och slutar aldrig fascineras över vad folk sparar på. för jag är ju så mycket bättre själv.... inte.

lycka till med den fortsatta rensningen. ska bli väldigt spännande att se resultatet.

jennimami sa...

Exakt sådan "parkett" hade vi också på vinden :-) Vi håller också på och rensar bort onödiga saker som vi skänkt till Röda Korset. Så länge vi bott här har det alltid stått en svart sopsäck i klädvårdsrummet. Nu är den full med kläder igen ;-)

catja sa...

Aldrig sett programmet men kør vældigt ofta the Pärup Laundry hær! Jag æææælskar att slænga saker! :) Kænns så himla skønt efteråt.

Terese sa...

Men vad kul att ni ätligen kommit igång .
Det är ju alltid typiskt att man börjar hamstra på saker, men när man kommer igång med rensningen så känns det skönt efteråt ! :)