måndag 18 maj 2009

fru mju goes kulturell -ish

för ovanlighets skull har jag sett en film jag har något gott att säga om, ett familjedrama dessutom, eller rättare sagt en dramafilm om en familj. Fireflies in the garden. det tog ett tag att få grepp om handlingen men sen föll bitarna på plats. okej för klyschorna och okej för att det nästan är för snyggt gjort, den här gången köper jag det och ser kanske t o m filmen en gång till eftersom maken glömde lämna tillbaka den innan han åkte till jobbet. en hel drös duktiga skådespelare och nästan over the top för snyggt och städat men ändå en film jag kan rekommendera för den som gillar genren.

och så har jag gått med i Yllets bokcirkel också och har skickat iväg en beställning på Sista kulan sparar jag åt grannen, den blir vår första bok. det ska bli intressant att få läsa lite nya böcker. än har vi inte kommit igång så det är bara att haka på om ni tycker bokcirkeln låter spännande.

Inga kommentarer: