onsdag 11 juni 2008

onsdag

så börjar en ny dag. inget vidare uteväder verkar det vara idag heller men i varje fall regnar det inte. ännu.
pojkarna leker hinderbana i vardagsrummet, soffkuddarna utspridda överallt i sällskap med kuddar och täcken. få se vad vi ska hitta på för att få dagen att gå.

igår bakade jag cinnamon-raisin brödet och bytte ut fyllningen mot ett örtsmör som jag blandade till av smör, soltorkade tomater och timjan, gräslök, basilika och oregano ur trädgården,
det blev verkligen gott! smakar sommar. eftersom degen är så stor och det blir tre stora bröd så gjorde jag två bröd med örtfyllning och ett med kanel och russin så nu har vi bröd för ett par dagar.

dags för en stor kopp starkt kaffe och lite smak av sommar i köksbersån. om jag tänder kökslampan och kisar kan jag kanske inbilla mina löss att det är sommar???

Inga kommentarer: