måndag 26 maj 2008

ny vecka nya tag

Lägger in den utlovade bilden på lilla Shepput, det lär bli fler bilder på kattungarna när jag blir rik och köper en ny kamerakabel, för lite invecklat är det allt att gå hem till brorsan och bränna på CD (jag menar hallå, det är ju ändå en promenad på 600 meter enkel väg!!!)

Igår fick jag ett städryck, ett rejält sånt! så nu ser här uthärdligt ut och ååååh va skönt det är! när här blir kaotiskt stökigt på ett dygn så kan ni inte ens föreställa er hur här såg ut efter två veckors tygarbeten... De som känner mig vet att här ser ut lite som det gör, det känns lite som att det här med hushåll är lite out of controll för mig.
(här vrider sig Hanna och Tina i skratt men det bjuder jag på)
Så nu håller jag på att lägga upp ett städschema
så kanske det finns hopp om att få kontroll över ens den delen? återstår att se.

Här i mjuhuset har vi lugn start på veckan. Treåringen är hemma från dagis eftersom han var lite hängig i lördags och lillen sov nästan till 9 (igår sov han till 8.30 så vi får hoppas det är en trend som håller i sig nu till sommaren!!). Dags för frukost och sen ska vi ut i vädret!

6 kommentarer:

Mirre sa...

Men åååh vilken sötnos!! Försöker ignorera att kattfebern nu slår till med oanad kraft... katt är ungefär det första vi ska skaffa sen när vi har eget hus. Näst efter diskmaskin! Vad fiffigt med städschema, ifall du blir utan dammråttor får du gärna komma hit och samla ihop några sen också :-)

Anonym sa...

Tja... Har konstaterat att det är enklare att hålla ordning på stora ytor och så skall man helst inte vistas där. Män , barn och husdjur skall hållas avskiljda från städade rum... Vårt kök ser ut som ett trädgårdsland kombinerat med traktorverkstad fast jag städade i förrgår. Så är det. Vi är lika duktiga på att spara saker óch stapla dem ovanpå varandra :) Söt katt, skall vi byta - du får våra 4 stycken söta så tar jag ketcupkissen!

Anonym sa...

Nå städning är inte heller min starka sida så du får gärna fortsätta städa hos mig också. Efter att ha läst ditt veckoschema beslutar jag mig för att komma på te först nästa vecka så du har tid att sitta och njuta i lugn och ro :)
PS. Katten vill jag ha, det är ju Felix den andre :)

Anonym sa...

Ååååååh, så liten och söt!!!
Ha en bra dag!

Anonym sa...

Vad är egentligen och och vad är ner på den lilla hårtussen?? *s*

Vilken sööööt.

Ja, här är det som det är i magarna. Men vi lär väl överleva och komma igen =)

Kram

Fru Mju sa...

johanna: tror jag hoppar över erbjudandet, tackarsåmycket ;-)

mirre och tina: ni får komma och slåss om dem, de är söta båda två ;-)