torsdag 15 maj 2008

grön(ish) vagnsväska

*brrr* va kallt det var på dagisfesten igår.
ungarna var ju varmt och bra klädda men sig själv hinner man ju aldrig till så jag trodde jag skulle frysa ihjäl innan vi fick gå in i värmen.
En kopp het glögg hade suttit betydligt bättre än kaffet och tårtan vi blev bjudna på men man ska ju som bekant inte skåda given häst i mun. Dock var jag inte det minsta förvånad över att halva dagisgruppen var sjukanmäld idag. *brrr*

Till den gröniska saken:


åååkej. en kantig vagnsväska alt. shoppingväska i grönt,
fodret och snedslån i mörkbrunt och så det underbara amerikanska tyget (fast maken hatar det för han tycker det ser så gammalryskt ut) frampå. Alla tyger är nya. Åt dagispojken gjorde jag en mindre väska i samma stil men med omvänt färgval, dvs fodret var grönt och det mörkbruna utåt och det tyckte jag var snyggare.
De som varit intresserade av vagnsväskor(ni vet vilka ni är) kan ju kolla vilken modell ni gillar bättre. Jag ska försöka gå på tygjakt i veckoslutet så då kanske jag hittar fler gröna alternativ?

6 kommentarer:

yllet sa...

Hej hej! Jag gillar bägge väskmodellerna men tycker att den som är lite svängd (dvs inte den raka..) är lite fränare! :)

Anonym sa...

skrev en kommentar förut till din molnvagnsväska men den kom aldrig iväg :(
det jag iaf ville ha fram är att jag önskar att jag fortfarande hade barnvagnsbarn så jag också kunde beställa en sån där snygg vagnsväska. :) men en axelväska kanske jag skulle behöva? ;) kram

Fru Mju sa...

sandra: men visst ska du ha en axelväska! i molntyget? med vitt, grönt eller brunt foder? :-)

Fru Mju sa...

yllet: jepp, hojta bara till om du ser nåt tyg du gillar så! :-)

Anonym sa...

Gammalryskt är ju det bästa, jag älskar tyget! Bäst han aktar sig så jag inte kommer och spelar ngt gammalryskt på dragspelet...

Anonym sa...

tja du... fasen va mycket jag vill ha :p är molntyget bästa väsktyget? haha brunt foder är väl en praktisk färg ;)