onsdag 26 mars 2008

klipp klipp kli kli

Åh va det kliar i synerverna idag. Nu får det nog hända lite annat än blåställ här!
När treåringen var på dagis och lillen sov passade jag på att kopiera mönster och jag hann sätta saxen i ett av tygerna. I morgon borde jag få lite brun stretchfrotté på posten och muddväv! Första projektet blir en omlottröja åt lillen men sen är tanken att sy främst åt treåringen.

Mitt problem är att jag har en stor treåring som alltid legat över kurvorna eftersom han tänkt bli lika stor som far sin. Nu drar han storlek 122-128, som ett skolbarn mao. Och jag vill inte att han ska behöva klä sig i bara mörka trista färger och våldsamma mönster och det verkar vara det enda som finns i utbudet för pojkar i hans storlek. Att leta barnkläder kan göra mig så lessen och frustrerad men det känns som om det är dags att sluta gnälla om det och använda symaskinen istället när man nu ändå kommer någotsånär överens med den!

Här är en stapel härliga tyger! Underst velour i grönt och orange och överst två muddfärger, däremellan några olika bitar stretchfrotté. Åh, längtar efter morgondagens post!

1 kommentar:

Anonym sa...

Min brorsdotter är också stor för sin ålder, så det var MYCKET svårt att hitta en klänning till henne när hon skulle vara brudnäbb!