måndag 10 september 2007

stilla höstregn



hösten är verkligen här och jag drömmer om ett par gummistövlar från SpotOn! nästan som ett konstverk med stora fjärilsmönster (bilden från deras hemsida). med de stövlarna skulle man kanske känna sig mer redo att möta regnrusket. nåja, en hel regnrock skulle kanske också vara bra att ha, billigfyndet från Köpenhamn år 2000 börjar ge upp och en lika pigg orange får man leta efter. *snyft*
jo, det är höst. smaken av metall i munnen tidiga mornar när man stiger ut i en regnvåt trädgård. krukdahlian börjar sloka och pelargonens blad börjar bli lätt röda, i år måste jag se till att få in dem i garaget innan frosten tar dem. jag har köpt hem doftljus som jag tänder på kvällarna sen barnen gått och lagt sig och lugn råder i hushållet. då sätter jag mig ner med ett udda glas rödvin eller ett paket ben&jerrys och blundar för röran omkring mig och bara njuter.
förra hösten hann vi knappt njuta av vår gårdslönns höstprakt innan allt förvandlades till brun sörja av första snön i oktober, det var lite trist men William älskade förstås att få åka pulka de dagar det varade. men jag hoppas ändå vi får njuta av lek i sprakande vackra höstlövshopar längre i år.

Inga kommentarer: