tisdag 25 september 2007

Städglädje!




jag trodde aldrig jag skulle tycka att det är avkopplande att städa. är det här livet som hemmafru??? rynkkrämen nästa?? men när dagens timmar fylls av barntid och inte mycket utöver det så kan det faktiskt vara en ren glädje att få dra igång städningen!

Ändå ska det gärna vara något nytt för att jag ska orka hitta inspirationen, det räcker med en ny rumsdoft (i ett desperat försök att dölja lukten från kattsandlådan) eller en ny städtrasa i microfiber. hur tant låter väl inte det??

Men nyaste köpet är ändå helt underbart,
en äkta Dirt Devil, en röd amerikansk smutsdjävul, utan påse och ÄNTLIGEN är det ett nöje att dammsuga igen! Lessen mamma, den röda Mielen jag fick är också bra men innan påsen är full luktar det ju bara skunk sen man en gång vant sig vid påsfritt. och utan påse har man ju lite koll på vad som slinker ner i gapet också. excuses excuses nå, huvudsaken är väl att jag städar mellan varven..

Inga kommentarer: