måndag 29 september 2008

zzzz

jag får väl börja med att be om ursäkt för den färglösa bilden med att den verkligen beskriver min morgon. när man sovit knappa två timmar under natten så hjälper inga mängder franskrost längre. zzzz
och så har jag letat mammakläder också. lagom deprimerande. vi skulle ju inte ha fler barn så jag sålde precis allt i våras. suck. så naturligtvis går jag och blir gravid samtidigt som både Lindex och Kappahl och lägger ner sina mammakollektioner och senaste besöket på H&Ms mom-avdelning var deprimerande blek. vilka ingentingfärger!
så nu har jag fått för mig att nästa projekt blir något åt mig själv. tror ni jag fixar att sticka en tunika? butikerna svämmar ju över av stickade tröjor i olika längder och utföranden men bara i grått och svart och just nu vill jag ha färger!
ska ta en vända till garnbutiken i veckan och se om jag skulle råka hitta någon härlig rödorange nyans, färgen på lönnlöven och på vallmona i förra inlägget gör mig sååå glad.
men först ska lillens pippitröja vara klar, har ärmarna kvar på den ännu.
zzz
nu ska jag lägga mig på soffan och bläddra reklamblad tills det är dags att hämta fyraåringen på dagis. kanske hjärnan kommer igång småningom...?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med om att H&M:s mom-avdelning är deprimerande blek. Usch.

Jag tror du fixar en stickad tunika galant! Du är ju jätteduktig ju!

Kram

Anonym sa...

ja usch för gravid-modet :)
skicka din adress så ska du få den där presenten :)

Anonym sa...

Ja varför ska de lägga ner alla mammakollektioner för?? Typ alla är ju gravida ju... *ler* Urtrist. Man har ju ingenlust att handla i dyra mammaboutiquer för att ha grejerna max ett par månader.

En affärside med andra ord. Schyssta mammakläder till schyssta priser. Garanterat en storsäljare.

Lycka till med stickandet ;)

Kram