torsdag 18 september 2008

nattvakande sticktant

det har varit lite tystare här på bloggen sen jag började jobba igen, sånt kan ju inte hjälpas. jag har haft lite svårt att hitta rytmen och lite gått som i en dimma men nu känns det som om det börjar gå bättre. trots allt så har jag ju jobbat natt de senaste tio åren så den invanda omställningsförmågan verkar finnas där djupt inne.
de senaste nätterna har jag haft med garn och stickor till jobbet och det har blivit lite gjort också, säg hej till mina "nya" favoritfärger militärgrönt och lejongult.

och nu skulle jag gärna höra vad ni tycker om följande vante för den nya generationen vantanvändare: sms-vanten
med inbyggt hål för easy access till sms-fingret.
vad tror ni?
flipp eller flopp / hiss eller diss?
det är ju en lite lustig sak men frågan är om man månne kan sälja vanten på typ en julmarknad??



8 kommentarer:

Anonym sa...

hm. inte helt dumt faktiskt :) kan ju vara smidigt att kunna peta ut ett finger ibland. då och då skulle man ju vilja kunna få ut både tumme o pekfinger när man ska greja med nåt o inte vill ta av vanten. men då måste det ju vara smidigt. annars kommer man inte orka traggla. :)

Anonym sa...

å du är så duktig,,
kolla tröjan Nellie fått av min moster visst är den fin?
kramen till dej

yllet sa...

jo! jag tycker det!!

jobba natt låter jobbigt med 2 små o en på väg!!

Anonym sa...

SMS-vante? Før fan Mjusan regga varumærket DIREKT, det gæller att vara FØRST! :D :D

/C

Anonym sa...

Strålande idé! Man skulle ha en liten ficka där mobilen satt fast också så vore det tekniknördens dröm. Snygga färger det där.

Anonym sa...

Får man slänga in en beställning direkt? :P

Fru Mju sa...

ja den är väl inte så dum? jag är lite småförtjust i den faktiskt men tyvärr är det inte egen idé.

och som vanligt, ser ni nåt i bloggen ni vill ha så hojtar ni bara till så kommer vi överens. :-)

Anonym sa...

Så smart!!! Och jag älskar den gula färgen!