onsdag 3 september 2008

nya mjuhusdjur

zzz. det är knappt så jag tror jag skulle fixa uttala det där just nu. mjuhusdjur. djuhusmur.
har bara inte kommit igång ännu idag, klockan är redan tio och snart är det hög tid att få kläder på både ungar och öm moder och åka på veckans mammakaffe.
vi har nu stigit in i åldern "mamma-jag-vill-ha-en-hund",
det har legat och växt på oss ett bra tag men på senare veckor har den där hunden kommit på tal allt mer ofta.
och att försöka kontra med "men snälla gubben, vi har ju sex katter" leder ingen vart för man kan ju faktiskt ha både katt och hund, det har han minsann sett på TV.
men, vänta lite nu, säger nån där ute med bloggkoll. sex katter? var de inte fem?
hrrrmmm
joo
meeen
det var ju den där "shepput" som snabbt blev omdöpt till Paronen.
vi skulle ju ge bort honom. men det var bara inte möjligt. det var ju fyraåringens katt.
suck.
och igår gav jag vika för en söt liten valp också
det måste vara gravidhormonerna som spökar
huset bara krymper mer och mer för varje dag som går.
de nya mjuhusdjuren:

... och den överlyckliga sonen

7 kommentarer:

yllet sa...

förstår att det svårt att ge bort shepput han är ju toksöt!! :)
valpen verkar vara av den mer behändiga sorten!

Anonym sa...

Å, nu sitter jag här och gråter! Er lilla kisse ser precis ut som min Elvis gjorde när han var kattunge...som jag saknar honom!

Anonym sa...

Åh vilken snygging. Jag har en förkärlek för röda killar. Katter alltså *s*

Vad trevligt att han fick stanna =)

Och hunden ser ju ut att vara av en sort som även jag skulle kunna ställa upp på att ha inneboende ;)

Kram

Fru Mju sa...

ja, alltså, till saken hör att vi i en tidigare kull för typ ett år sen också hade en precis likadan röd kattunge som vi gav bort och som han fortfarande saaaaknar. nu råkar den här Paronen vara ett riktigt praktexemplar av den allra snällaste sorten dessutom.

Soffy: *snyft*

Yllet och Trulsan: jamenvisst, mer lättskött hund än vår Buster får man leta efter, billig i maten är han också!

M sa...

Ha, ha... Tack och lov är min man allergisk mot pälsdjur OCH fåglar. Det känns så bra att kunna tala om att det inte finns någon chans till djur. Och dessutom få skylla på sin bättre hälft.

Vi har haft djur och det var underbart, men det blev jag som drog lasset och dit vill jag inte igen. Hoppas det går bra med alla familjemedlemmarna!

Anonym sa...

Puh.... nu höll jag på att få hjärtstillestånd.... men, det redde upp sig då jag såg sonens lilla valp ;)

Jag börjar jobba daagtid fr o m måndag, det om något :)

Fru Mju sa...

M: jag hade hoppats att vi skulle slippa fler katter i huset menmen, är man blödig så är man. och har man redan fem så är det väl en mer eller mindre..

Johanna: åh! kul med dagtid! kanske vi lyckas få in en träff då nån gång också! för dagid kommer ju jag att sova nu när jag börjar jobba igen... :-)