lördag 6 september 2008

EFIT 6 sept

Dags för september månads första efit! Andras bidrag via denna länk.



Efter en bra tid som hemmamamma har jag börjat jobba natt igen så såhär ser det ut när jag börjar min efit-dag: mörktmörktmörkt.



Midnatt/ 00.oo: Sitter vid datorn och försöker få någon ordning på överförda filer.




01.oo: Just inatt är det många gamlingar som begär hjälp den här tiden så det blir en hel del spring. en tant kallar mig sin lilla sagoprinsessa och sjunger en snutt. tacksamt jobb.




02.oo: skräckkammaren för ensamma nattarbetare: frysrummet i källaren. under tio år har jag lyckats stänga in mig här inte bara en utan TVÅ gånger och tro mig - det händer inte igen.




03.oo: natten till lördag har veckans mest omväxlande arbetsuppgifter. här dukas det till frukosten.



04.oo: rond i ett tyst hus




05.oo: mera datajobb




06.oo: får i mig lite frukost och hinner bläddra lite i lokaltidningen, hittar en vän! Kul Johanna! snart kommer morgonpersonalen och dagens rumba kan börja.




08.oo: sätter mig i bilen.




09.oo: ute skiner solen när jag lägger mig och slocknar på ett par sekunder.




15.oo: morgonkaffe och dagens tidning




16.oo: fixar efit-bilderna



17.oo: dags att åka och handla, ute är höstigt grillväder!


19.oo: extra lördags-grill-lyx: marshmallows!


20.oo: oj, tappade jag en timme? dags för bad åt pojkarna.
dagens sista efit-bild. Tack för titten!

17 kommentarer:

Anonym sa...

Så roligt att ta del av din "dag" så här långt. Sov så gott!

Anonym sa...

Intressant att följa en nattarbetare!

Hoppas du fick sova gott!

Ha en skön kväll!

// Anna

Anonym sa...

Kikar in din dag :)

Ha de gött

Anonym sa...

Åh en nattarbetare....du hade ju hunnit en massa när jag gick upp vid fem. ;)

Jag jobbar också nätter ibland, men jag tycker timmarna mellan tre och fem är hemska. =(

Anonym sa...

Tokigt sova bort alla sol för visst bor du lite norrut du med?

Men är väl så då man jobbar natt, sova måste man ju!

Anonym sa...

Kikar in på din Efit. Själv är jag första gångs fotare =)

Kul att följa en nattarbetares dag.

Kram

Anonym sa...

Hittade du några bullar? ;)

Kul att följa din natt! Jag har också jobbat nätter, på ett äldreboende. Betydligt enklare att fota när man jobbar natt än dag! I alla fall när man jobbar på ett sånt ställe! =)

Trevlig fortsättning på lördagen

Anonym sa...

Nä fy tusan så läskigt att råka låsa in sig i frysrummet! *huga*

yllet sa...

snygga kängor!!

Anonym sa...

Kikar in på din dag! =)
Läskigt med frysrummet...

Gott med marschmallows!

Anonym sa...

Kikar in på morgonkvisten och ser på Dina EFIT-bilder..

Anonym sa...

Ja, fy tusan för låsa in sig i det frysrummet!

Tjusiga skor/kängor med!

Anonym sa...

Ja det kan ju inte vara skoj att låsa in sig ii frysrummet

Anonym sa...

Det där rummet skulle jag undvika för all framtid om jag låst in mig där. :)

Kram

Anonym sa...

Kollar efit =)

Fy sjutton. Det där frysrummet är ju värsta upplägget till en skräckfilm. *hajenmusiken*

Kram

Anonym sa...

Men fy för att låsa in sig i frysrummet. En erfarenhet man gärna är utan.

Kram kram

Anonym sa...

Tittar på din dag. Fy sjutton för att låsa in sig i frysrummet. :S Läskigt kan jag tänka mig...