tisdag 13 maj 2008

värsta egoboosten

Jag har fått en massa positiv respons av er, mina bloggläsare, på det sydda! Många nyfikna frågor och även nån enskild beställning. Och det gör ju mig jätteglad!!!
Tyvärr har jag mest suttit vid symaskinen de senaste dagarna och inte bloggat så friskt som jag tänkt men det är ju som bekant bäst att smida medans järnet är varmt (a.k.a. sy så länge inspirationen finns). Om två veckor är det lokal hantverksbasar och i helgen anmälde jag mig och Mirre dit så det blev lite brått att sätta fart. Nu har det blivit en hel del väskor och dagisväskor och så har jag sytt ett par stoppade quiltade små täcken för barnvagn eller golv eller picknick eller..
Maria frågade om väskmönster men nåt sånt använder jag inte utan jag klipper och syr varje väska lite utgående från mönstret på tyget, alla väskor är vändsydda (fodrade) och nu går de på rutin. Chatarina på Gärdet som också syr frågade om hur jag tänkt med prissättningen och det var en fråga som fick mig att lite stanna upp och det är något jag måste klura lite på och luska runt lite eftersom det kan vara sån enorm prisskillnad i själva tyget...

Jag har också fått en del frågor kring det här med MjuR och fru mju, någon har tagit mju för efternamn och nån annan har tagit det för förnamn men själva mju har inga verklighetsförankringar whatsoever utan är bara något som hängt med ett tag i den virtuella världen, det var i något registreringssammanhang då alla mina alternativ var upptagna som jag försökte med allt - och sen godkände siten helt plötsligt min registrering som fru mju och det liksom växte på mig och var lätt att ta till när jag skulle börja blogga

Nu har jag stängt av maskinen för kvällen och i morgon får den vila för jag har kurs på dagen och sen är det vårfest på dagis på kvällen.

8 kommentarer:

Anonym sa...

vad kul det låter med din inspiration! :) skicka över lite hit också, vettja ;)

yllet sa...

jamen!! jag tänkte ju kolla om säljer tex.. en vagnsväska! :)

Anonym sa...

Åh, så kreativ du är! Kul att vara inne i ett "flow". Sy på du bara!

Fru Mju sa...

ja det är härligt när man har inspiration! så jag kör på nu så länge den sitter i. ;-)

Yllet: naturligtvis ska du ha en vagnsväska du med! sett ngt tyg du gillar? jag ska på tygjakt nu i slutet av veckan så då kommer säkert nya alternativ också. :-)

yllet sa...

Men visst ska jag!!! Jag tänker mig nåt gult eller skirt grönt om du har? ELler kanske oranget?Annars så kanske du har ett på förslag? :D

Anonym sa...

Å va roligt och va snyggt du gör!
Hoppas du och killarna mår bra är inne mycket sällan på mammor längre hos dej tittar jag in minst en gång i veckan.
Må så gott

Anonym sa...

Åh vad kul det skulle vara att kunna sy fina saker, själv kan jag bara få till en rak och enkel söm om jag anstränger mej. ;)

Maria sa...

Jättefina saker du syr i fina tyger!
Härligt att ha sådant flow!!