måndag 5 maj 2008

gråväder

Så var sommarveckan slut, ute är fem grader och gråregn. brrrr.
Men vad gör väl det? Vi fick ju njuta ordentligt så länge det varade och det är ju trots allt bara första veckan i maj.
Trädgården fick i varje fall en rivstart och nu kommer det välbehövliga regnet som får all grönska att explodera.
Och solen och värmen gav en energikick som heter duga! Jag har suttit och knölat på ett väskmönster och nu är jag inne på andra prototypen, fodrade väskor är ju något man kan sy utan overlock och det är faktiskt jättekul.

Men en tanke slog mig nyss när jag satt vid symaskinen
Varför sitter jag här i barnfritt hus med Disneykanalens skval i bakgrunden? och bara för att jag tänker tanken musik så vaknar ju lillen...

Jag har jobbat lite i helgen, den där lönechecken behöver vi verkligen. Overlocken ska på service, bilen borde på verkstad, ja så var det ju vattenkokaren och diskmaskinen och.. räkningar och.. åh det där nöjet att vara fattig. Nå, i juni-juli är treåringen ledig från dagis så då kan jag kanske jobba lite mer..

3 kommentarer:

Maria sa...

Hej! Verkar vara ett fint tyg du syr i på bilden! Och vad blir det?? =)

Anonym sa...

hej sytanten! ;) jag beställer en "mobilväska" till min sony ericsson w890i ;D. jag vill också kunna sy!! :)

Fru Mju sa...

maria: det blir en väska, måste via tygbutiken efter mer snedslå men bild kommer i morgon!

sandra h: ärad! :-)