onsdag 7 maj 2008

helv*te också

ja, ursäkta svordomen
men jag såg precis årets första mal.
*suck*

det är snart fem år sen vi hade stort malproblem och det på annan adress. sen flytten har jag lyckats hålla dem i shack med minskande antal per år...
*suck*
nu har jag ull i huset, den slänger jag i morgon. byebye!
namnam
dags att införskaffa en större frys
eller fixa färdigt bastun (svärfar kommer och börjar i morgon!!)

och den där drömmen om att bygga om källarens gamla bymangel till en tovningmaskin ligger på is tills dess att det gått ett år utan malvarning.

5 kommentarer:

Anonym sa...

På norska - det var ambitiöst! *s* Har aldrig läst någon av de andra serierna, men det skulle vara kul att få en recension ;)

Supersnygg väska förresten! Skitsnygg!!

Hua, mal vill man ju inte ha förstås. Är det ullen de gillar så fasligt?

Kram

Anonym sa...

Ett annat otäckt djur...
Vilken fin väska!!!

Och...du har en utmaning hos mig!

Anonym sa...

Malar, usch! Vi hade såna på sommarstugan och de åt hål i kläderna. Inte kul.

Jättesnygg väska du sytt! En sån skulle jag också behöva! Hatar nätkassen vi har på vår vagn, en sån där vore ju en hel del snyggare. Roligt med egna etiketter. Ser proffsigt ut med såna :-)

yllet sa...

Näe fy vad trist!! Ett annat odjur är ju pälsängrar! :|

Fru Mju sa...

va glad jag blir av att ni gillar väskan! då sporras jag fortsätta prova mig fram ju. :-)

har varit uppe på vinden och kollat läget men inte sett fler kräk så jag håller tummarna!