tisdag 20 maj 2008

tantgnäll!

javisst, håll i er för nu blir det mera gnäll i mjubloggen!
jag får nämligen gnälla påstår Soffy, det står tydligen i nåt tantlexikon att man har rätt att gnälla,
åh vilken lättnad! tack vännen!

jag tröttnade på väskorna, det blev bara för mycket. och filtarna/ täckena blev också för bekanta. det är ju det här som är mitt problem, jag orkar aldrig något särskilt länge. speciellt inte under tidspress. och så håller ju tygerna på att ta slut också! fatta hur svårt det är att hitta rätt tyger! och nu har jag börjat stressa över att jag inte får något gjort och då blir det ju till absolut ingenting, man syr fast rät mot avig och börjar på en massa nya "bra" ideer som bara är bortkastad tid och energi.
så säg hej till ännu en bortkastad dag.

tackolov är det snart läggdags för pojkarna och mjumaken ska nattskifta. själv ska jag tappa upp ett stort glas rödvin och bara sitta framför TV:n, och kommer det inget där så har jag ett par dygn Poirot på DVD... aaaah

3 kommentarer:

Mirre sa...

Hih, skrev just en nollinspirationsblogg jag också :-)! Rödvin har jag tyvärr inget att smutta i mig, det lät gott, jag får nöja mig med 70%:ig choklad.

Anonym sa...

Fast du gnäller alltid med glimten i ögat. Även om det förstås är allvar bakom så blir det inte "gnälligt-gnälligt" *ler*

Vill kommentera massor här nere, frysta pelargoner och allt men är man inte här på några dagar hänger man inte med på allt skoj ;)

Kram

Anonym sa...

Jag är också så, och nu när det är fint ute (vissa dar i alla fall) så är det andra projekt som måste göras/som lockar. Rödvin och Poirot låter som en trevlig kombination!