fredag 30 maj 2008

sommarlov!

kamerakabeln är fortfarande i samma sorgliga oskick
och jag har svårt för att skriva inlägg utan bilder men här hittade jag en fin bild som blev tagen strax före kabelkraschen. något av det vackraste som sker i trädgården på våren är när ormbunkarna kommer upp, de liksom rullar upp ur jorden och här ser det ut som en familj som omfamnar varandra - ser ni att de två större skyddar ett par små mellan sig?
-
Nu är det sommarlov i mjuhuset!
maskeraden var en succé och mjusonen var skelett, bild finns och den kommer naturligtvis på bloggen snart. nu är det sommarlov som gäller fram till den fjärde augusti. nu i helgen har de lovat värme så vi har börjat njuta redan. få se om det blir inledande picknick redan i helgen eller om det blir skärgården för mig och pojkarna. baka kakor ska vi visst göra. och tvätta bilen. på treåringens begäran.. hur fungerar treåringar egentligen???
tenten i arbetssociologi blev nästan inte av, vi fick ringa runt och jaga tentfrågorna i närmare en timme men sen skrev jag och kände mig nöjd när det var över. nu ska jag inte tänka sociologi på ett tag...
.
ah, viktigheter dyker upp på msn.
sköt om er och ha en härlig helg!

5 kommentarer:

Mirre sa...

Jamen är det inte typiskt. Akademiker ;-). Jag har bakat Cinnamon-raisin brödet idag, jättegott verkligen!

yllet sa...

Oh vad härligt med sommarlov!! :D Skönt att det kändes som om tentan gick bra! Och skoj med skelett!
Ha en bra fortsättning på helgen du med!

Anonym sa...

så typiskt när det blir så.
Hoppas du har det bra och guuu va gott med sommarlov.Barnen sluar den 13 och jag går av mitt vikk,den 19 så jag har lite kvar än:O)
kram till dej å killarna:O)

Maria sa...

Ja, den bilden var fin! Jag har ju målat en massa blommor som jag tycker är som människor, så visst är det som personer och familjer - växterna!

Anonym sa...

Sommarlov.... åh vad skönt *avis*

Vilken fantastisk bild.

Kram