tisdag 11 mars 2008

servicedags


i dag har jag sytt!
och det är tydligen att konstatera att en toyota är en toyota är en toyota,
om de står oanvända en tid så blir de tvära och vrånga.
månne den borde in på service?

för vad är väl värre när man har inspiration och råkar få lite tid över
än att det ska krångla.


så nu sitter ni som på nålar
och bara väntar på att jag ska visa upp vad jag åstadkommit.
eller hur?


och då måste jag göra er besvikna
för jag har suttit och sprättat,
fållat och
fickat (visst finns det ett sånt ord! det betyder ju att man syr fickor för mobiltelefoner! ju!)
i blåställ
antiklimax

men om jag hinner ska jag åka in och skaffa muddväv i morgon. och i morgon borde jag dessutom få ett par bitar stretchfrotté på posten! vilken dag som helst föds nämligen en liten kusin åt mina pojkar och jag blir faster igen!!!
.
.
.

och jag kan ju inte publicera ett inlägg utan bild

- en av de charmigare burkarna i samlingen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin burk, och det ska bli spännande att se ditt syprojekt!

Mirre sa...

Kanske du gör blåställ till high fashion? Fru mju for Dior: "worker wear"... ser rubrikerna framför mig :-)